ראשי » חוק ומשפט » עורך דין ירושה והרשם לעינייני ירושה-מה הקשר ביניהם?

עורך דין ירושה והרשם לעינייני ירושה-מה הקשר ביניהם?

כאשר קרוב משפחה נפטר, בין היתר נדרשים לבדוק האם נותרה צוואה, וכיצד מחולקת הירושה, ופה הרשם לענייני ירושה משחק תפקיד משמעותי. מהם התפקידים של הרשם לענייני ירושה? כיצד ניתן להיעזר בו ומה חשוב לדעת בנושא? לפני שתפנו אל עורך דין ירושה אתם חייבים קודם כל לקרוא את הכתבה הבאה.

קבלת צו ירושה לעומת מתן צו קיום צוואה

טרם נעזרים ברשם הירושה, מוטב להכיר כיצד הדברים מתנהלים. לרשותכם שתי דרכים רלוונטיות:

  • הגשת בקשה עבור קבלת צו ירושה.
  • מתן צו קיום צוואה.

בכול הנוגע להגשת בקשה עבור קבלת צו ירושה, מדובר בכל מי שרואה את עצמו כיורש של המנוח. הבקשה כוללת את פרטי הזהות של המנוח, ובמקביל את פרטי הזהות של סך היורשים הרלוונטיים. מנגד, בכול הנוגע למתן צו קיום צוואה, כאן כבר מדובר במקרה שבו הושארה צוואה מסודרת שיש להתנהל לפיה. ראוי לחדד שצו ירושה כל אחד יכול להגיש. אין זה משנה אם מדובר באדם שמבקש לרשת לפי צוואה, או באדם שאמור לרשת לפי חוק.

תרצו להתייעץ עם עורך דין ירושה ולהבין קצת יותר? השאירו פרטים

מה קורה אם מתנגדים לירושה?

לא פעם בני משפחה מוצאים לנכון להגיש לרשם לענייני ירושה התנגדות. ההתנגדות יכולה לנבוע בגין חשש שהצוואה נכתבה שלא בצלילות הדעת (או בכפייה). בגין התנגדות שאדם מסוים יגיש צו ירושה שלא בצדק וכדומה. אם אדם חושב שהוא עתיד להיפגע בשל בקשה לצו ירושה, שידע שיש כתובת שתמצה את הדין. הוא מוזמן להגיש התנגדות אצל הרשם לענייני ירושה. פה נציין שניתן לבצע זאת לבד, אך במקרים רגישים ומסועפים מעין אלו בהחלט מומלץ להיות מגובים בעורך דין ירושה. באופן שכזה ניתן לוודא כיצד נכון להציג את הדברים. ללמוד מהם הסיכויים להשיג את שמבקשים, להבין אלו אפשרויות קיימות ובמה התהליך כרוך.

חושבים להגיש התנגדות או ערעור? כך תפעלו!

בין אם מוגשת התנגדות לקיום צוואה, בין אם המנוח לא התגורר בארץ, ובין אם הזהות של היורשים אינה ברורה. התיק יועבר לבית המשפט לענייני משפחה, בהתאם לאזור שבו התגורר המנוח. פה חשוב לדעת שההחלטה של הרשם לענייני ירושה אינה בהכרח סופית. אם חושדים שהצדק לא הושג, טוב לדעת שאפשרי להגיש ערעור בבית המשפט לענייני משפחה. גם במקרה זה מוטב להשיג ליווי מקצועי של עורך דין ירושה שבקיא בתחום. וזאת למרות שניתן להגיש את הערעור לבד. אומנם מדובר בהוצאה, אך בהוצאה שמהר מאוד עשויה להתגלות כמאוד מניבה (תסייע להשיג את הירושה הרצויה).

לבסוף נחדד שאצל הרשם ניתן להשאיר את הצוואה הפרטית, ואין זה כלל משנה אם היא נוטריונית או רגילה. מדוע צעד זה כה אידיאלי ומומלץ? כי כך ניתן להיות בטוחים שברגע האמת היורשים יהיו מודעים לדבר הצוואה. וזאת כי הרשם ידאג לכך (משרד הפנים מודיע לו). מכאן שאם חשובה וודאות משפטית, מוטב להכיר מהלכים פשוטים והכרחיים, לצד אנשי מקצוע מסייעים.