ראשי » טיפים » חלוקת רכוש בין בני זוג: המידע שכל זוג נשוי צריך להכיר

חלוקת רכוש בין בני זוג: המידע שכל זוג נשוי צריך להכיר

בשעה טובה אתם עומדים להתחתן ואתם נרגשים? רוצים להבטיח שאפילו אם, חלילה, תחליטו להיפרד, תעשו זאת בצורה מכובדת? אתם לגמרי צודקים. הרבה זוגות בוחרים בסוף להתגרש ולחלק ביניהם את הרכוש. עם זאת, הגיע הזמן להבין: לא חייבים לעשות זאת במריבה ובאינספור דיונים בבית המשפט. לכן, חלוקת רכוש בין בני זוג זהו נושא מורכב שאתם צריכים לדעת ולהכיר. כל הפרטים במאמר הבא.

הכירו את לשון החוק

בישראל חוק הלכת השיתוף קובע בצורה חד משמעית: בשעת פרידה מחלקים את הרכוש שווה בשווה. החוק הזה קיים לא במקרה. הנחת היסוד שלו היא ששני בני הזוג צוברים לאורך החיים המשותפים, ביחד, את הנכסים. אומנם כל אחד מהם מרוויח סכום אחר, אך המאמץ לצבור נכסים הינו משותפים. לכן, גם כאשר בני הזוג בוחרים להתגרש, עליהם לחלוק את הדברים באופן שווה. עם זאת, חשוב לדעת שהחוק גם מחריג כמה מקרים. לכן, למרות שאתם רק בשלב החתונה וההתרגשות, כדאי שתדעו משהו על חלוקת רכוש בין בני זוג. למשל: מה לא צריך לחלוק? והאם יש משהו שאתם יכולים לקבוע ולהשפיע בכך על העתיד שלכם?

חלוקת רכוש בין בני זוג

הכירו את הנכסים שלא יחולקו בשעת פרידה

על פי החוק, יש שלושה סוגים של נכסים שאותם אין חובה לחלוק. הראשון הוא נכס שהועבר בירושה. כלומר, אם אחד מכם יקבל לאורך השנים בירושה נכס או מספר נכסים, הוא לא יהיה חייב לחלוק אותם. בנוסף, אם אחד מכם יקבל במתנה נכס, ולא משנה ממי, הוא לא יצטרך לחלוק אותו עם הצד השני. מעבר לכל אלה, גם נכסים שהיו לכם לפני החתונה אתם לא חייבים לחלוק. אם לאחד מהצדדים היה נכס שההורים קנו לו, למשל, לפני החתונה, הוא לא צריך לחלוק אותו. מה שכן, כדאי לדעת שהאמור לעיל נכון גם במקרה של חובות. כלומר, ממש כפי שאתם אמורים לחלוק את הנכסים שצברתם בצורה משותפת, כך קורה גם לגבי החובות. יחד עם זאת, ממש כפי שיש החרגות לגבי הנכסים, יש גם החרגות לגבי החובות. חשוב שתהיו מודעים לכל הדברים האלה, כי בהחלט יש מה לעשות כדי להימנע מוויכוחים מיותרים, ארוכים ויקרים בעתיד.

רוצים לקבוע פגישה עם עורך דין לענייני משפחה? השאירו פרטים

חלוקת רכוש בין בני זוג רגע לפני הפרידה

זה ברור שאם אתם מתחתנים, אתם לא רוצים לחשוב על פרידה. אתם מתכוונים לחיות כל החיים ביחד ולכן המחשבה על הסכם ממון או על גירושין נראית לכם נוראית. עם זאת, זה קורה, והרבה יותר ממה שאתם חושבים. אתם לא תאמינו עד כמה החיים שלכם יהיו פשוטים יותר אם אכן יהיה לכם הסכם ממון. בנוסף, הסכם כזה אתם לא חייבים לעשות היום, לפני החתונה. אתם גם יכולים לעשות אותו תוך כדי הנישואין. חשוב לעשות זאת כי אם תתגרשו, זה יקל עליכם בכל מה שנוגע לחלוקת הרכוש.