ראשי » טיפים » כך תגייסו משקיעים לפרויקטים עסקיים

כך תגייסו משקיעים לפרויקטים עסקיים

פרויקטים עסקיים דורשים משקיעים, כפי שכולנו יודעים. הסיבה לכך היא שהרבה פעמים יש לנו רעיון נהדר, אך אין לנו את הכסף להניע אותו. כדי להפוך רעיון לעסק של ממש, צריך הון, ולפעמים אפילו הון גדול. לכן, אם גם אתם יזמים עם רעיונות, טבעי שתרצו לדעת: איך הרעיון יכול לרקום עור וגידים? פעמים רבות השאלה האמתית היא איך מגייסים משקיעים, וכדאי לדעת שזה לא כל כך פשוט. זקוקים לעזרה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

כך תגייסו משקיעים לפרויקטים עסקיים
בתמונה: פגישה עסקית עם משקיעים

הנעת פרויקטים עסקיים בצורה נכונה

בבואנו לדבר על הנעת פרויקטים עסקיים ולהבין איך מגייסים משקיעים, צריך להבין כמה דברים. ראשית, רעיון טוב זה לא באמת מספיק. בדיוק כפי שאתם מנסים לגייס משקיע מסוים, כך עושים גם אחרים. לכן נשאלת השאלה: למה שאותו משקיע יבחר דווקא בכם? הוא יעשה זאת אם תציגו בפניו את הרעיון בצורה מסודרת וכמה שיותר מפורטת. לכן התוכנית העסקית שלכם חייבת להיות מקצועית ברמה חסרת פשרות. זה אומר שצריכה להיות התייחסות לנתונים שונים. למשל: מה המטרה של המיזם? מה החזון שלו ואל מי הוא פונה? מי קהל היעד ומי יכולים להיות הלקוחות שבסופו של דבר יקנו את המוצר? בנוסף, חשוב לתת תמונה גם של השוק העולמי בתחום שעליו אתם מדברים. אתם צריכים להוכיח למשקיעים שאתם מבינים מה כוללת התחרות. חשוב להבין: אם אתם באמת רוצים להניע פרויקטים עסקיים בעזרת משקיעים, עליכם להשקיע. ההשקעה שלכם צריכה לבוא לידי ביטוי בכך שתבדקו מחקרים וסטטיסטיקות שונות. במילים אחרות, הנתונים שאתם מציגים בפני המשקיעים חייבים להיות מבוססים ולא אינטואיטיביים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

פרויקטים עסקיים שמנוהלים על ידי צוות מומחה

אם תשימו את עצמכם בנעלי המשקיעים, אתם תבינו את החשש שלהם. הם הרי לוקחים את מיטב כספם ומשקיעים אותו בפרויקט שלכם וברעיון שאליו אתם חשבתם. מטבע הדברים, הם ירצו לדעת שאתם אנשים אמינים ובעיקר מקצועיים. לכן, עוד לפני שאתם מנסים לגייס משקיעים עבור פרויקטים עסקיים, בנו צוות מוביל. אנשי הצוות שלכם צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם מספר אתגרים שונים. למשל: ניהול כספים, יצירתיות, יכולות שיווק ואפילו עמידה בלוחות זמנים. אנשי המקצוע שמהווים חלק מהצוות שלכם צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם האתגר. כל עוד תוכיחו למשקיעים שאתם יודעים מה אתם עושים, הם יוכלו לסמוך עליכם. בנוסף לכל אלה, אי אפשר לדבר על גיוס משקיעים עבור פרויקטים עסקיים ולא להזכיר אתכם, היזמים. ליזמים יש בדרך כלל תכונות מאוד ספציפיות שהופכות אותם למצליחים יותר או פחות. למשל, אתם חייבים להבין שאם לכם בעצמכם לא תהיה תשוקה למיזם, לא תוכלו לשכנע אף אחד להשקיע בו. אתם צריכים גם גמישות מחשבתית ולא מעט עקשנות.

בחרו את המקום המושלם לפגישה עם המשקיעים

לבסוף, אם אתם נפגשים עם משקיעים עבור פרויקטים עסקיים כאלה ואחרים, עליכם לבחור לוקיישן מושלם. עד היום ניהלתם את הרעיון ופיתחתם את המיזם בבית קפה? לא תוכלו להיפגש במקום כזה עם משקיעים רציניים. הדרך הנכונה היא לשכור חדר ישיבות בתל אביב, ורצוי לבחור את חדר הישיבות הכי מרשים שיש. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תשקיעו בבחירת המקום שבו תיפגשו, זה יתרום להצלחת הפגישה. לכן לא רק שכדאי יהיה לחשוב על השכרת חדר ישיבות, אלא גם כדאי לבחור אותו בקפידה. יש לברר איך הוא נראה, איפה הוא ממוקם ומה מחכה לכם בפנים. הרעיון הוא לעשות עבודה רצינית וכך להרשים את המשקיעים. בצורה כזאת תוכלו להתקדם איתם לשלב הבא ובהחלט ייתכן שהם ישקיעו במיזם שלכם.