ראשי » טיפים » איך לגייס משקיעים: המדריך המלא ליזמים מתחילים

איך לגייס משקיעים: המדריך המלא ליזמים מתחילים

יזמים רבים בישראל לא מוכנים לוותר על החלום. יש להם רעיון טוב, הם בטוחים שהוא יכול לכבוש את השוק והם רוצים לעשות הכול כדי להגשים את העניין. עם זאת, רובם נתקלים בבעיה אחת קשה, מורכבת ומוכרת: מאיפה מביאים את הכסף? כאן בדיוק נכנס לתמונה הנושא של גיוס משקיעים. כמעט תמיד, בין אם מדובר על סטארט אפ ובין אם מדובר על כל יוזמה אחרת, צריך משקיעים. לכן, אם גם אתם נמצאים היום בפתחה של יוזמה כזאת, טבעי שתרצו לדעת מה באמת עושים.

גיוס משקיעים – מהן האפשרויות?

בבואנו לדבר על גיוס של משקיעים, צריך להבין שיש כמה מקורות שונים שיוכלו לבוא בחשבון. בדרך כלל ההתחלה תהיה בסביבה הקרובה שלנו. כלומר, מימון עצמי, חברים שרוצים להשקיע או קרובי משפחה שמאמינים בנו וברעיון שלו. האפשרות הנוספת היא גיוס משקיעים פרטיים. מדובר על מצב שבו אתם פונים לאנשים פרטיים בעלי הון. אתם מעניינים אותם בפרויקט שלכם ולא פעם הם יהפכו למשקיעים. האופציה השלישית היא כמובן גיוס מקרנות הון סיכון, כלומר VC. קרנות כאלה לרוב משקיעות בסטארט אפ שכבר עבר את השלב ההתחלתי שלו. לכן לא בטוח שזה יתאים לכולם, שכן זה מאוד תלוי באיזה שלב של הפרויקט אתם נמצאים.

רוצים שנעזור לכם לגייס משקיעים למיזם שלכם? השאירו פרטים

גיוס משקיעים אונליין

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, כמובן שגם האינטרנט משחק תפקיד בגיוס של משקיעים. גיוס משקיעים שנעשה באינטרנט עונה לשם גיוס המונים. במסגרת שיטה כזו של גיוס כספים, אתם למעשה מציעים את המוצר שלכם לקהל היעד העתידי. הם מקבלים אותו במחיר נמוך יותר ואתם תספקו להם את המוצר אם תגיעו אל הסכום שהוגדר. אין ספק שעבור רבים זו האופציה הנוחה ביותר. כפי שקורה לגבי פעולות אחרות שאנחנו עושים אונליין, גם כאן הכול נגיש. אתם מגייסים משקיעים בכל רגע, בלי קשר למקום שבו אתם נמצאים או לפעולה שאתם עושים.

אל תשכחו להכין תוכנית עסקית ברורה

אם עד היום וויתרתם על השכרת חדר ישיבות כי לא עשיתם תכנית ברורה, כדאי שתעשו זאת. אתם לא באמת יכולים לעניין את המשקיעים שלכם בלי שתציגו בפניהם את הדברים. במיוחד אם אתם פונים לאנשים פרטיים בעלי הון, אתם צריכים לשכנע אותם. למה שהם ירצו להשקיע דווקא במוצר שלכם? הם צריכים להבין מה אתם מתכננים, ובעיקר, הם צריכים להאמין במוצר שלכם. לכן אי אפשר לדבר על גיוס משקיעים בלי הכנת תוכנית ברורה. בתוכנית הזאת תוכלו להציג את עצמכם, את המוצר, את הרעיון ואת הדרך. שימו לב: רק אם המשקיע ישתכנע שתעשו את הדבר הנכון בכסף שלו ושהוא ירוויח מכך, הוא ישקיע. לכן השלב הזה חשוב ביותר ורצוי שתעשו ותעשו זאת בצורה מקצועית. יש היום לא מעט מומחים שיוכלו לסייע לכם בשלב הזה כך שרצוי להיעזר בהם.